Entegrasyon, e-ticaret sitelerinin müşterilerin alışverişlerini daha kolay bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayan bir işlemdir. Bu kolaylığın yanı sıra daha fazla müşteriye ulaşma imkanı da sağlamaktadır. Trendyol entegrasyonu kolaylıklarının bazıları şunlardır; -Satılan ürünlerin daha geniş kitlelere ulaşmasına olanak sağlar. -Müşteriler alışveriş yaparken, markanızı ön plana çıkarılmasında yardımcı olur. -Marka bilinirliğinizi arttırır. Trendyola ürün aktarmak yeni ENTEGRE sisteminden sonra, tek tık uzağınızda! Çok basit bir arayüze sahip olmasının yanında birçok veriye kolaylıkla ve otomatik bir şekilde erişim sunması da entegrasyon avantajları arasındadır. Tüm bu işlemlerin kısalması demek, markanızın kısa zamanda büyümesine katkı sağlayacaktır. Trendyol Entegrasyonu gerçekleştirmek için Trendyol ile ürün tedarikçisi anlaşmasını gerçekleştirmeniz gerekir. Sonrasında entegrasyon için "API" hesabınızın ve Trendyol Pazaryerinden her kullanıcıya özel verilen API bilgilerini ''Trendyol API'' bilgilerine girmeniz entegrasyon yapabilmeniz için germektedir. Daynex Yeni E-SHOP V10 E-ticaret sürümü ile; -Günlük aktif olarak fiyat/ stok güncelleme işlemi sistem tarafından otomatik olarak yapılır. -Trendyol'dan gelen siparişlerin 15 dakikada bir sizin e-ticaret sitenize yönlendirir. -Sipariş takip et paneliniz üzerinden siparişlerinizi her an takip edebilir ve ödeme işlemlerinde tutar belirten faturalarınızı hazırlayabilirsiniz. -Raporlama ekranı ile, satışlarınıza ait raporlamaları tek ekran üzerinden takip edebilirsiniz. Trendyol entegrasyonu ile kolay entegre dönemine sizde katılın, satışlarınızı arttırın!
İyi bir mobil pazarlama yapabiliyor olmak bugün piyasaların vazgeçilmezidir. Artık tüm insanlar, masaüstü bilgisayarlardan çok mobil cihazlarda akıllı telefonlarda ve tablet gibi gelişmiş özellikli cihazlarda zaman geçiriyorlar. Büyük markalar mobil kitleye ulaşabilmek adına, pazarlama bütçelerini ve zamanlarını bu alanda çalışarak gelirlerini daha yüksek oranda artırma yönünde odaklamış durumdalar. Mobil cihazlardaki sayfalarınız veya mağazalarınız kullanıcıya karar verme ve satın alma konusunda mümkün olduğunca sorunsuz ve anlaşılır olmalıdır. *Bu e-ticaret sektöründeki şirketler için özellikle önemlidir. Mobil pazarlamaya yeni giriş yapan firmalar, marka sahibi firmalar ya da yeni marka oluşturmaya çalışanlar, mobil cihaz pazarından kaliteli ve sürekliliği olan bir ticaret için titiz bir çalışma ile kullanıcılarına iyi bir deneyim sunan mobil site sahibi olmalıdırlar. Sonuçta, mobil pazarın potansiyel müşterilerinin ilgisini çekmek ve daha sonra tekrar müşteri haline getirme yeteneği, başarılı bir marka inşa etmek adına önemlidir. Bu da sadece stratejik ve tutarlı mobil pazarlama stratejisi sayesinde mümkün hale getirilebilir. Eğer e-ticaret siteniz veya web siteniz mobil uyumlu değilse veya uyumlu ama kullanıcılara rahat gezinme ve alışveriş imkânları sunmuyorsa yeni müşteriler edinmeniz veya satış yapmanız da pek mümkün olmayacaktır. Bu makale ile sizlere Mobil Pazarlama ile markanızı oluşturabileceğiniz veya var olan markanızı en iyi biçimde mobil pazarlama ağında güçlü hale getirecek 5 Başlıkta Önemli Mobil Pazarlama Yöntemlerini anlatacağım. 1- Mobil Uyumlu Web veya E-ticaret Tasarımı (Responsive Sistem) Mobil Pazarlama taktiklerini paylaşmadan önce, ilk mobil cihazlar için optimize edilmiş bir e-ticaret web sitesi önemini tartışmak önemlidir. Mobil uyumlu site (responsive) ile mobil uyumlu tasarımı olmayan ancak mobilde açılan uygulaması olan sitenin farkını anlamak hangisinin değerli olduğunu belirlemek gereklidir. Ayrıca siteye yardımcı uygulamaları da değerlendirmeliyiz. Mobil Uyumlu Site (Responsive); tek bir web sitesi veya e-ticaret sitesidir. Renkleri, logosu ve dizaynı her şey tektir. Mobil veya tablet gibi tüm cihazlara uyumlu, yay gibi esneyen bir modeldir. Site tüm masaüstü bilgisayarlarda, mobil akıllı cihazlarda ve tabletlerde ekranın sağ, sol boşlukları veya ekran ölçüleri cihazın ekranına göre boyut alır. Tarayıcıya Göre Mobil Uygulaması Olan Site; web sitenizin veya e-ticaret siteniz masaüstü sürümünde ayrı mobil cihazlarda ayrı çalışan bir ekran görüntüsü vardır. Masaüstü cihazlardaki boyutları dahi sabittir. Esnek değildir. Genelde tablet ve mobil görünümleri de aynı oranlardadır. Sitede bir güncelleme yapılacağı zaman her cihaz için ayrı ayarlamalar tasarım çalışmaları gerektirir. Yeni çıkabilcek farklı boyutlardaki cihazlara uyumlu olmayabilir. Özel Mobil Uygulamaları Olan Siteler, e-ticaret veya web sitenizden ayrıca hazırlanan Android için ayrı, İOS için ayrı hazırlanan ve kullanıcıların bunları cihazlarına indirmesi gerektiği sadece mobile uygun tasarımlı eklenti yazılımlardır. Ayrıca bu uygulamalar hem maliyetli hem de kullanıcıların ulaşması ve edinmesi diğerlerine göre daha başarı ihtimalleri düşük olan uygulamalardır. Yukarıda ilk başta verdiğimiz Responsive mobil uyumlu site olması gerekendir. Böyle mobil cihazlara uygun olmayan siteler için e-posta pazarlama ve görüntülü reklamların düzenlenmesi amaçlı mobil pazarlama personeli çalıştırıyorsanız; bunun için zaman ve emek harcıyorsunuz demektir. Bu durum tanıtım ve trafik oluşturma üzerine harcadığınız bütçenizin de kaybı demektir. Ayrıca bu durum kullanıcılarınıza kötü bir deneyim sunar ve müşteri kaybına neden olabilir. Firmanızı ve markanızı, kullanıcı ve müşterileriniz ile bağlayan bir web veya e-ticaret sitesi, en önemli pazarlama ve iletişim aracınızdır. Mobil akıllı telefonların egemen olduğu bir dünyada, çoğu cihaz üreticisi marka kendine göre farklı çözümler ve gösterimler sunmaktadır. Eticaret siteniz responsive olmadığı zaman her cihaz için ayrıca kontrol ve tasarım yapmanız gerekebilir. Her çıkabilecek cihaza göre siteniz optimize değilse web siteniz olası yeni müşterileri yeni müşterilerinizi kaçırabilir. Eğer mobil kullanıcılara pazarlama modelleri ve trafik sağlamaya çalışan, bir e-ticaret markası iseniz, Web & E-ticaret sitenizin herkesin cihazına göre hazırlanmış (responsive) olduğundan emin olmalısınız. Soru: Web sitenizin mobil cihazlar için optimize edilmiş olmasını sağlamanın en iyi yolu nedir? Bazı markalar ve büyük çaplı web site yazılımları mobil uyumlu olabilmek için yeterince hızlı değillerdir. Bunun yerine hızlı mobil kullanıcılara çözüm sunmak için ara uygulamalar geliştirerek, kullanıcılarını kaçırmamak adına çalışmalar yaptırırlar. Mobil uyumluluk şarttır. Ancak, her zaman, her marka mobil uyumlu değildir. Web siteleri e-ticaret siteleri mobil uyumlu olsalar bile yine de sürekli gelişerek kullanıcı deneyimlerini daha da ileri götürmelidirler. Sitelerin uygulamaları gerçekten kullanıcılar için mükemmel olduğunda, bu durum web sitelerindeki pazarlamaya ve e-ticaret sitelerindeki satışlarına ciddi katkıda bulunabilir. Ancak uygulamaların indirilmesi gerekliliği ve bunun mobil cihazların performansını etkiliyor olması durumu kullanıcıların bunları bir süre kullanıp sonra silip kaldırmasına yol açabilir. Kullanıcılar her tür satış yapan birçok konu ile ilgili web & e-ticaret sitelerinin uygulamaları ile mobil cihazlarını uygulama çöplüğüne dönüştürmeyecektir. Neticede mobil uygulamaların, mobil uyumlu her an ulaşılabilen web sitelerine göre başarısı çok daha düşük olacaktır. Eğer sektörünüzde sizi sürekli takip eden müşterileriniz varsa bunlar için uygulamalarınız kolaylık ve neticede satışlar da devamlılık sağlayan uygulamalar olabilir. Zira yeni marka oluşumunda iseniz veya yeni müşteri hedefleriniz varsa o zaman durum değişebilir. Responsive tasarımlı web siteleri her zaman duyarlı tasarımları ile her cihaza uygun görünüm ve kullanım özellikleri sunuyor. Web sitesi otomatik olarak cihazın sağ sol ekran boyutlarına sığacak şekilde kendisini otomatik ayarlıyor. Yukarıdaki örnek web sitesi ana sayfa görünümü normal e-ticaret sitesi tarzındadır. Mobil duyarlılık ile tablet ve mobilde ise kendilerine özgü özetlenmiş ama yine bilgileri tam veren esneklik ile daraltılmış modelleri vardır. Gördüğünüz gibi, duyarlı tasarım, mobil, masaüstü ya da tablet üzerinde müşterilerine kullanıcı dostu bir deneyim sunar. Düğme boyutları, dokunmatik ekran, cihaz için optimize edilmiş, mesajlaşma, özlü ve metin girişi gerektiren formlar için kolay kullanımlı küçük bir klavyesi de vardır. Özellikle e-ticaret markaları için responsive (duyarlı tasarım) son derece önemlidir. Mobil ekran boyutu, bir masaüstü web site görüntüsüne göre önemli ölçüde daha küçüktür. Müşteriler, ürün görüntülerini inceleme sayfaları aracılığıyla kaydırma, düğmelere tıklayarak, form alanlarına fatura bilgilerini belirli bir ürün ya da yazarak her türlü soruna çözüm bulabilirsiniz. Kendi tasarımı duyarlı olmayan e-ticaret sitelerinde genellikle satın alma işlemini tamamlamak, mobil kullanıcı için önemli bir caydırıcılık sebebi olmaktadır. Bu da satılacak ürünün satılamaması veya müşteri kaybında çok etken bir durumdur. Mobil trafik elde ederek pazarlama girişimleri uygulamak istiyorsanız, sitenizin responsive bir site olarak hazır olduğundan emin olun. Mobil uyumu olan sitelerin ayrıca arama motorları tarafından daha öncelikli müşterilere gösterileceğinden de emin olmalısınız. Yani anahtar kelimelerde özellikle google mobil arama sonuçlarında mobil uyumlu sayfaları üst sıralara cıkarmak için öncelik tanır. Bu da üst sıralarda bulunup yeni müşteri kazanmanıza neden olacak iyi bir nedendir. 2. Mobil Ekranlara Uyumlu Reklamlar Markalaşma yolunda müşteri farkındalığı oluşturmak ve yeniden müşterileri kazanmak konusunda en etkili ve güçlü yöntemlerin başında görüntülü reklamlar gelir. Etkin kullanılan mobil haber veya sosyal sitelerde özellikle e-ticaret sitenizin veya ürünlerinizin veya hizmetinizin, markanızın her ne olursa olsun müşterilere arada görmesi hatırında kalması ve gerek gördüğünde sitenizde alışveriş için gelmesi için ehemniyeti çok yüksektir. Bu reklam kanalı sitenize önemli bir kaldıraç etkisi sağlayacaktır. Bütçeniz doğrultusunda çok önemli kazanımlar elde edebileceğiniz bir reklam alanıdır mobilde görsel reklamlar. Mobil sitelerde Google görsel reklam olanakları ile veya bazı ajansların veya direkt web site sahipleri ile iletişimle görsel reklamlarınızı yönetebilirsiniz. Google görsel reklamalar da tıklama başına maliyet ile yapılacak mobil duyarlı reklamalar da binlerce web sitesine bir tek kanaldan yönetip tek ekrandan raporu takip ederek reklam bütçe dengenizi de belirleyebilirsiniz. Reklamlarınızın küçük ekranlar için hazırlanmış modelleri ile bir dokunmatik telefondan tıklayın diyerek müşteri kazanmak oldukça kolaydır. Butonların net görünmesi ve dokunmatik alanıın yetrli olmasıadına reklamınızın optimize edilmiş olmasından emin olmalısınız. Mobil reklamlarda mobil cihazlar kayıtlı ve kişisel bilgileri bilinen kullanıcılar olduğu için demografik olarak belli yaş aralığı, belli cinsiyet veya bölgeye reklam için ayarlamalar yaparak hedefe daha yakın reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Bu bütçenizi dengeli kullanıp daha etkili markalaşma ve satış artırma yöntemi olarak da dönüşüm ağlayacak iyi bir etkendir. Aşağıdaki örnek sitedeki gibi bir reklam ile çok kolay müşteri kazanımı elde edebilirsiniz. Türkcell in bir haber sitesinde veridiği mesaj ve bağlantılı flim izle şeklinde reklamı ile yapmış olduğu gibi. 3. Sosyal Medya Pazarlama Sosyal medya pazarlama her zaman herhangi bir dijital pazarlama kampanyasının önemli bir yönüdür. Mobil pazarlama konusunda özellikle diğer digital reklam mecralarına göre önemi artan ve ayrılmaz parçası olan bir alandır. Çünkü sosyal medya mobil cihazlarda % 80 oranında kullanılan internet uygulamalarıdır. Yolda, parkta, gece yatmadan bile su içen bir birey en son sosyal medya hesaplarına bakıp öyle uykuya geçiyor. Bu da bağımlılığın çok yüksek olduğu mobil sosyal medya pazarında reklamlarında en etkili alanlarında birisini olmasına neden veriyor. Müşterileriniz en çok nerede zaman geçiriyorsa en iyi reklam alanı orasıdır. Sosyal medya kullanıcıların çoğunun kendi mobil cihazları kullanıyor olmasını avantaj olarak görüp bu mobil hedef kitleye ulaşmak isteyen bir e-ticaret markası iseniz Facebook, Instagram ya da Snapchat gibi platformlarda mobil uyumlu sosyal medya pazarlamanız bir zorunluluktur olur. Sosyal platformlar üzerinde reklamların bir çok seçeneği bulunması ile birlikte, en yaygın kullanılan Facebook ve Instagramı hedef olarak düşünelim. Bu iki platformun web sitesi ile yapacağınız reklamlar neticesinde geri trafik kazanma ve devamlılıkta mükemmel dönüşüm alınabilir. Çünkü bir defa sayfanızı beğenmiş olan veya takipçiniz olmuş olan müşterilerinize her zaman reklam ve pazarlama yapabilme olanağını da yakalamış olacaksınız. Bu iki platform ile bir görüntülü reklam yapacağınız zaman kolayca belirli bir coğrafi bölgede veya belirli yaş aralığı kitleye veya belirli demografik görüşü olanlara reklam yayınlamak ve bu mobil kullanıcılara ulaşmak için hedefleme ayarlarını kullanabilirsiniz. buda düşük reklam bütçesi ile bile netice almanız olanak sağlar. Her zaman olduğu gibi, aklınızda kullanıcıların cihazında sitelerinizi açmaları için reklamların mobil ekranlar için optimize edilmiş olduğundan emin olmalısınız. Her iki (facebook ve instagram) platformlarda, hatırlanması gereken en önemli şeylerden biri yapılan paylaşımda ürün veya hizmetiniz ile alakalı resim, video veya mesajların öz ve anlaşılır olmasıdır. Hatta zekice veya küçük espriler ile oluşturulmuş düşündürücü reklamlar daha da etkili olabilir. Bu Eticaret sitenize mobil sosyal medya reklamlarının geri dönüşüm noktasına kullanıcıları doğrudan kazanmanıza sebep olabilir. Eğer bir Facebook ya da Instagram reklamın da belirli bir ürün tanıtımı yapıyorsanız, kullanıcıların web siteniz üzerinden tıkladıklarında, onlara o öğenin açılış sayfasına gelmelidirler. Bu deneyim kullanıcıları için son derece sorunsuz ve sosyal medya sayfanızın bir parçası gibi olması doğrudan alımlarda her zaman yüksek sonuç verir. 4. Mobil Uyumlu E-posta Pazarlama Müşterileriniz veya potansiyel müşteri adaylarınızın e-posta adresleri elinizde varsa, bu adreslere tanıtım yapma izninizde alınmış ise, oluşturacağınız yaratıcı e-posta kampanyaları ile e-ticaret sitenizde trafiği ve satışı inanılmaz derecede artıran bir etki yakalayabilirsiniz. Ancak, mail şablonlarınız mobil cihazlar için optimize edilmiş değilse e-posta pazarlaması size pek de faydalı gelmeyecektir. Çoğu e-ticaret müşterileri maillerini masaüstü bilgisayarlarında değil kendi akıllı telefonlarında gelen kutusunda ilk kez kontrol etmektedirler. Dolayısı ile bu cihazlar için optimize edilmemiş e-postalar, genellikle çöp kutusuna gönderilir. Böylelikle bir eposta pazarlama operasyonunuz başlamadan başarısızlıkla karşı karşıya kalmış olur. Yani, sizin çabalarınız boşa olmamalı sadece reponsive siteniz olması yeterli olmayıp eposta gönderim standartlarınızda mobil duyarlı responsive olmalıdır ki başarı yolu tam olsun. Eticaret ve web sitenizde üye oldunuz, şifre hatırlatma, siparişiniz alındı, başvurunuz cevaplandı gibi standart olan maillerinde mobil uyumluluğu müşteri ile siteniz arasında olumlu duygusal bağlar kuracaktır. Kampanya, indirim, ürün veya hizmet tanıtımı için gönderilecek mail şablonlarınız oldukça kısa ifadelerle net ve mobil cihazlarda okunabilecek fontlarda olmalıdır. 5- Uygun Başlık ve Doğru Yönlendirme İçerikleri Mobil pazarlama stratejisi geliştirmede en önemli şeylerden biri; dikkati içerik ile yakalamaktır. Dijital ortamda yönlendirme ve karar vermede etkili olan buton başlıkları ve açıklama alanları müşterilerin en hızlı okuyacağı şekilde olmalıdır. Müşteriler uzun cümlelerden ziyade kısa kelime ve cümlelere odaklanırlar. Kimse iki paragraf veya daha fazla açıklama ile karar vermek istemez. Bir ürün tanıtımı veya hizmet bilgisi için başlık veya ilk açıklama alanı, kısa öz ve konuyu kapsayan özellikte olmalıdır. Butonu tıklanması ile gelinecek sayfada detayları bildirilmesi daha uygundur. Mobil cihazlardaki kısıtlı alanlarda, ürün başlık açıklama, resim, fiyat ve indirim gibi birçok bilgiyi verme durumunda karmaşa ve anlaşılmayan görünümler otaya çıkabilmektedir. İçeriğiniz ile hızlı okunup karar verdirecek derecede özet olmalıdır. Mobil Pazarlama Stratejisinin Etkinleştirilmesi Mobil pazarın büyüdüğüne inanmışsanız; o zaman markanızın burada doğru stratejiler ile bulunmasına da karar vermişsiniz demektir. Markanıza uygun mobil uyumlu responsive e-ticaret sitesi yaptırmak ve sahip olmak için bizim hazır paketlerimizden birisini satın alabilirsiniz. Ayrıca daha özel ve mobil uyumlu olan bir e-ticaret sitesi veya web sitesi sahibi olmak istiyorsanız, hazır paketlerimizin yanı sıra size özel çalışma ile hem tasarım, hem fikir hem de danışmanlık desteklerimiz de bulunmaktadır. Dijital pazarlamaya sağlam adımlarla iyi bir e-ticaret sitesi ile girmek için iyi bir destek ve çalışma ekibiniz olsun isterseniz o zaman size hem sitenizi hazırlar hem de devamında WOY (Web Yönetimi ve Organizasyonu) hizmetlerimizi öneririm. Bilgi deneyim ve hizmetlerimizden faydalanmak için bizimle irtibata geçmeniz yeterlidir.
Aracı Sanal Pos Firmaları; E-ticaret yapmak isteyen ancak bankalardan sanal pos alamayan veya birçok banka ile tek tek anlaşmak yerine tek yerden tüm bankaların taksitli satış imkanlarından ve özel komisyon oranlarından faydalanmak isteyelere, özel çözümler sunan firmalardır. Bu tarz aracı hizmet veren firmalar, yoğun ciroları sebebi ile bankalardan özel komisyonlar alabilmekte ve bu oranlardaki avantajlarını da E-ticaret sitesi sahiplerine sağlamaktadırlar. Güvenli alışveriş için siteniz güvenli olmalı. Peki ya ödeme firmaları güvenli e-ticaret için uygun mu ? Online alışverişte önce güven gereklidir. Güvenli alışveriş için güvenli e-ticaret hizmeti veren biz ve bizim gibi e-ticaret yazılımı firmalarının çoğu bu firmalarla entegreli çalışmaktadır. Şu an en aktif, en yeni ve en hızlı gibi özellikleri ile tercih edebileceğiniz birçok firma çıkmaktadır. PAYPAL: En eski en bilindik ve en güvenli alışveriş firması olan Paypal yakın zamanda Türkiye'deki operasyonlarını bitirdiğini duyurdu. BDDK' dan lisans izni alamayan firmanın yakın zamanda tekrar Türkiye pazarına dönmesi beklenmemektedir. PAYTR: Aracı ödeme alan firmaların en yenisi ve aynı zamanda BDDK tarafından yetkili kılınmış bir firmadır. Bir günde e-ticaret sitelerinden yapılan alışverişlerin ödemelerini site sahiplerine dönüş yapan Paytr pazarda ciddi pay almak üzere hizmet vermektedir. PAYU ; Türkiye'de taksitli alışverişte en yaygın kullanılan aracı fimaların başındadır. Sağladığı avantajlı komisyonlar ile birçok e-ticaret sitesine güvenli ödeme seçenekleri sunmaktadır. Ayrıca Dayneks, e-ticaret sitelerinde olduğu gibi çok dilli ve uluslararası satış yapan farklı para birimleri ile tahsilatı sağlayan yurtdışı kredi kartı ödeme seçenekleri de bulunmaktadır. İYZİCO ; İyzico en hızlı büyüyen ve en yaygın hale gelen aracı ödeme firmalarında bir diğeridir. Müşterilerine özel avantajlı ödeme seçenekleri ve komisyon oranları ile farkını göstermektedir. İyzico alt yapısı ile çalışan sitelerde de artık yurtdışı dövizli ödeme kabulleri başlamıştır. BKMEXPRESS; İyzico ile birlikte kullanılan bankalararası ödeme merkezi kabul edilen BKM Ekspress ile de ödeme alımı gayet kolaydır. BKM Ekpress'e güvenen müşterileriniz bu adım ile size e-ticaret sitelerinizde ödeme yapabilirler. İPARA ; Bir diğer aracı ödeme firması İpara'yı kullandığınızda ise tek bir entegrasyon ile sektördeki en büyük 7 adet kredi kartı markasına ve banka kartına ait Sanal POS'lara 1 gün içerisinde sahip olur ve tüm Sanal POS'larda tek çekim ya da taksit avantajlarından faydalanırsınız. AZERİCARD; Azerbeycan milli ödeme sistemidir. Azerbeycan'da en yoğun kullanılan ödeme aracısıdır. Çok dilli altyapılı bir site ile hedeflerinizde Azebeycan'da online satış yapmak varsa bu ödeme metodunu kullanabilirsiniz. Bunların dışında tabii ki bankalarında direkt sanal poslarıda bulunmaktadır. Sistemimizde dahil olan banka sanal posları da şu şekildedir: Soru: Bu aracı ödeme sistemlerinin biri ile anlaşsam hem satış hem de e- tahsilat yapabilecek miyim? Cevap: Evet.Hangi ödeme sistemini seçerseniz seçin, sitenizde satışın yanında e-tahsilat ugulamasında bu ödeme seçeneklerinden birini tercih edip kullanabilirsiniz. Hatta e-tahsilat kısmında taksitli tahsilat ta pek mümkündür. Akbank Sanal Pos Anadolubank Sanal Pos Citibank Sanal Pos FinansBank Sanal Pos Garanti Bankası Sanal Pos HalkBank Sanal Pos İş Bankası Sanal Pos KuveytTürk Sanal Pos Türkiye Ekonomi Bankası (TEB) Sanal Pos Yapı Kredi Sanal Pos Ziraat Bankası Sanal Pos Bank Asya Sanal Pos Denizbank Sanal Pos Vakıfbank Sanal Pos Bu ödeme sitemleri Dayneks e-ticaret yazılımları yeni versiyonlarının tümünde bulunmaktadır. Hem satın alma adımlarında hem de e-tahsilat modülünde bu aracı ödeme firmalarının veya bankaların herhangi birini kullanarak ödeme alınabilmektedir. Hangi firmayı veya bankayı seçerseniz seçin bize hesap ve kullanıcı bilgilerini gönderdiğinizde, 1 saat içinde sisteminiz çalışır olarak size teslim edilir.
Satış ve pazarlama dünyasının dengelerini ciddi oranlarda sarsan yeni sektör; e-ticaret pazarıdır. Öyle ki satış dünyasına hızlı ve güvenilir girişiyle birikte tüm satış stratejilerini değiştirmiş durumdadır. Son dönemlerin satış oranlarına bakacak olursak e-ticaret pazarı mağaza şubelerini kat be kat aşmış durumdadır. E-ticaretin bu gücü elbetteki kendi sektörünü de olumlu etkilemektedir. Bu durumu şöyle açıklayabiliriz ki; e-ticaretin ciddi satış potansiyeli ile birlikte e-ticaret yatırımları ve reklam stratejileri de aynı oranda artmaktadır. E-ticaret Her Sektöre Ciddi Katkılar Sağlıyor Dünyaca üne ulaşmış büyük markaların bile satış stratejilerini değiştirdiği gözlemlenen e-ticaretin; reel mağazaları aşmasının elbette ki önemli ve etkili sebepleri bulunmaktadır. En etkili görünen sebeplerden biri şudur ki; bir mağazanın potansiyel müşteri kitlesi ancak bulunduğu ilçe ile sınırlandırılmaktadır. Bu kitlenin dışına çıkabilmesi sıkça karşılaşılan bir durum değildir. Ancak e-ticaret üzerinden sağlanacak potansiyel müşteri kitlesi internet kullanan tüm kişileri baz almaktadır. Takdir edersiniz ki internet kullanıcı sayısı bir ilçe ya da bir ille kıyaslanamayacak boyuttadır. Dünyaca tanınmış bir giyim markasının açıklamalarına göre "Yılda ziyaretçi hedefi 30 milyonu bulan firma bu kitelye 3 yılda ulaştığını ve büyük bir kısmının internet üzerinden elde edildiğini" belirtmektedir. Üstelik bu sayı belirtilenle kalmayıp gün geçtikçe artmaktadır. Karlı Bir E-ticaret İşletmesi Kuruluşu Nasıl Olmalıdır? Bir e-ticaret sitesi kurmak istediniz; Öncesinde de belirttiğimiz gibi e-ticaret kesinlikle sektör seçmemektedir. Her sektörde varlığını gösteren firmalar e-ticaret sayesinde satışlarında ciddi oranlara ulaşmaktadır. Firmalar arasında e-ticareti karlı ve avantajlı kılan noktalara değinecek olursak; - Hızlı ve Kolay Satış Müşterileriniz sizi bulunduğunuz mağazanızda ziyaret etmek yerine öncesinde internet sitenizde incelemeyi uygun görüyor. Ürünlerinizin web sitenizde dilediğince incelenmesi, karşılaştırılması ve satın alınabilirliğini ölçebilmesi için e-ticaret siteleri kaçınılmaz olmaktadır. Markanızın bilinebilirliğinden ziyade güven veren bir e-ticaret sitesine sahip olmanız müşterinizi size çekecektir. Müşterilerinizi hızlı ve kolay alışveriş adımlarına çekerek onların kalıcılığını arttırabilirsiniz. Marka bilinirliği elbette ki ziyaretçiyi ve dolayısıyla satış oranlarını da arttırmaktadır. Ancak güvenli, hızlı ve kolay alışveriş müşterinizin sizlere sadık kalmasını sağlayacaktır. Hızlı ve kolay alışverişin önemini istatistiklere dökecek olursak; internet üzerinden satın alma süresi 1-10 dakika sürer iken, reel bir mağazada bu süre 5-30 dakikalara çıkabilmektedir. - Teslimat Güvencesi ve Stok E-ticaretiniz üzerinden yapılacak olan satışlarda önemli bir diğer konu ise; tanıttığınız ve sitenizde var olan ürünün stoğunun bulunmasıdır. E-ticaret siteniz üzerinden stok takibini yapabilmeniz, yönetebilmeniz bir mağazaya oranla daha kolay olmaktadır. Böylelikle müşterinize ne sunduğunuzu ve ne oranda sunabileceğinizi daha iyi takip edebilmektesiniz. Çok iyi bilinir ki mağazada ürün stok tespiti yapılırken her bir ürünün tek tek sayılması ve sürekli bir kontrole tabi tutulması gerekmekteydi. Ancak bu sıkıntılı süreç e-ticaret sayesinde tamamen ortadan kalkmaktadır. Elinizdeki stoğu rahatça görebilmekte ve müşterinize bu oranda satış yapmaktasınız. Stoğun kontrol edilebilirliğinin yanında; teslimat güvenilirliği ve sürecin hızlı işlemesi de önemli bir noktadır. Ürününüzün çeşitliliğine bağlı oalrak kargo aşamasında tahrip olmaması; tüketicinin eline olabildiğince hızlı ulaşması müşterilerinizin sizlere olan güvenini arttıracaktır. - Giderlerden Sağlanılan Kazanç Bir mağazanın varlığını sürdürebilmesi için mağaza giderleri ve buna bağlı personel giderleri de olmaktadır. Kısaca göz atacak olursak; elektrik, su, iklimlendirme, personel harcamaları, mağaza dekorları, yiyecek giderleri ve birçok harcama kaçınılmazdır. Ancak bir e-ticaret sitesi kurarken bunlara asla ihtiyaç duymazsınız. E-ticaret sitenizde sizlere gider olarak görülecek harcamalar; domain, hosting, teknik destek ve SEO çalışmalarıdır. Tüm bu giderler reel bir mağaza giderlerinin %80'lik bir oranda altındadır. Bu durum da sizin kar oranınıza %80'lik bir kazanç sağlayacaktır. E-ticaretin Olmazsa Olmazı SEO İster markanız dünyaca ünlenmiş bir marka olsun ister iseniz yeni oluşum içerisinde olan bir marka olsun e-ticarette tüm web site kullanıcıları için bulunabilirlik en önemli durumdur. Üstte maddelemiş olduğumuz e-ticaret karlılık unsurlarının yerine gelebilmesi için sitenin hedefeldiği kitle ile buluşturulması gerekmektedir. Bunun yanı sıra arama motorlarında bulunabilir ve görünebilir olması dagerekir. Bir ziyaretçinin e-ticaret sitesinde var oluş aşamalarını inceleyelecek olursak; buluşma ve satın alıma olarak 2 durumda kategorilendirebiliriz. Ziyaretçi istediği ürünü onu anlatan kelimelerle arama motoruna yazmaktadır. Müşteri; arama motorunun ona sıraladığı web sitelerinden ilk sıralarda çıkanı tıklamakta ve ihtiyaçlarını ilk 10 web sitesinden sağlamaktadır. Müşterilerin pek azı diğer sayfalara göz atmakta ve alışverişlerini bu sayfalardan sağlamaktadır. İhtiyacını karşıladığı bu web sitelerinden herhangi birinde satın alma işlemini tamamlamakta ve işlemlerini sona erdirmektedir. İşte tam da bu noktalarda SEO'nun aslında ne büyük bir gereksinim olduğunu ortaya çıkmaktadır. Sahip olduğunuz web siteniz; SEO çalışmaları ile ve doğru anahtar kelimeler belirlenmesiyle potansiyel ziyaretçiye anında ve hızla ulaşmanızı sağlayacaktır. Hedef kitlenizin aradığı üründe sizlerin ilk sıralarda yer almanız müşteriyi kendinize çekmede büyük rol oynamaktadır. Doğru müşteriye ulaşma ve web sitenizde etkili olacak birkaç taktikle satışlarınız ciddi oranda artacaktır. SEO çalışmaları işin özüne dönülürse sizin hedef kitlenizi belirlemede değil, daha çok hedef kitlenin size ulaşmasına yarayan bir araçtır. SEO Çalışmalarının Web Sitesine Sağladığı Avantajları - Markanızın sağlıklı ve güvenilir bir e-ticarete sahip olmasını ve sizin mağaza giderlerinden kurtulmanıza olanak tanıyacaktır. - Gerek sanal ortamda gerekse gerçek yaşam alanında reklam giderlerinizden tasarruf etmenizi sağlayacaktır. - Hedef kitleniz bir ilçeyi ya da bir ili kapsıyorsa; bunu ülkenize hatta tüm dünyaya açmanızı sağlayacaktır. - Hedef kitlenizin artması ile birlikte satışlarınız ve e-ticaret mağazanızın ziyaretçilerini kat be kat arttıracaktır. - İster ünlü bir marka olun, isterseniz yeni varlığını gösteren bir marka olun; güvenirliliğinizi arttıracak ve müşterilerinizin size güvenlerini arttıracaktır. - Oluşan ve hızla büyüyecek hedef kitlenizin ile etkileşiminiz maksimum düzeye çıkacaktır. - Satış için harcanan süreci ve sipariş aşamasında geçen zamanı minimuma indirerek zamandan tasarruf etmenize olanak tanıyacaktır. - Ziyaretçilerinizin taleplerine; oluşabilecek olumsuz yorumlarına ve taleplerine en hızlı şekilde ulaşabilmekte ve aynı hızda çözüm üretebilmenizi sağlamaktadır. - Ve unutulmamalıdır ki site yönetimi mağaza yönetiminden çok daha kolay bir işlemdir.
Web Siteniz & E-ticaret Siteniz Mobil Uyumlu mu? Nedir mobil uyumlu site, bir site mobil uyumlu nasıl yapılır. Responsive site nedir? Tüm sorularınızın cevabını bu makalemizde bulabilirsiniz. Umarım faydalı olur. Aşağıda Örnek olacak responsive site görsellerine bakın. www.mosyet.com adlı sitemiz responsive olarak hazırlanmış ve her türlü cihaza uyumlu bir şekilde sunulmuştur. Mobil, tablet ve masa üstü görümünleri her cihaza göre farklı ancak aynı hedeflere yönelik çalışmalardır. Biliyormusunuz; Mobil uyumlu olan siteler google mobil aramalarda en üst sıralarda cıkmaktadır. Mobil uyumlu site nedir; Web veya e-ticaret sitenizin mobil cihazlarda uygun görünümde açılmasıdır. Normal eski siteler de mobil cihazlarda açılır uygun olabilir. Ancak resimlerin alt alta gelerek cihaza göre sitenin şekil değiştirmesi butonlardan, tablolara, resimlerden, yazı stillerine kadar sitenizin her boyutta cihaza göre masa üstü, tablet veya akıllı mobil telefonlarda görselinin ve yapısının farklı farklı açılmasıdır. Responsive Ne demektir; Bu yapıda hazırlanan sitelere aynı zamanda responsive site de denmektedir. Responsive siteler bir yay gibi her cihaza göre ekranı tam doldurup sağa ve sola kayma işlemlerine ve parmak hareketi ile büyüt ve küçült hareketlerine gerek kalmadan tam kullanabileceğiniz şekilde olmasını sağlayan bir yazılım ve tasarım şeklidir. Google dan “Fix mobile usability issues found on” veya “ Eticaret veya web siteniz mobil uyumlu değil, sayfanız mobil uyumlu görünmüyor” şeklinde mesaj almışsanız ne yapmalısınız. Bu durumda sitemiz bulunduğu konumdan daha aşağılara mı düşer diye panik etmeyin. Ancak yine de Google un bu uyarısını dikkate alın. Google un bu uyarısını dikkate alın çünkü Google sürekli kullanıcı alışkanlıklarını denetlediği için arama ve web site ziyaretlerinde cihaz kullanımının hızlı bicimde mobile kaydığını görmektedir. Daha 1 yıl evveline kadar masa üstü kullanıma oranla mobil kullanım oranı bir site için 90-10 şeklinde iken bu oran bugünlerde 50-50 civarında hatta mobil daha fazla kullanım şeklinde dönmeye de başlamaktadır. Kendi alışkanlıklarımızdan bakarak düşünün. En çok masa üstü bilgisayarınızda mı zaman geçiriyorsunuz, yoksa eşlinizdeki mobil cihazınızda mı, bu kıyasta iş halinde çalışma ortamını ayırırsanız. Mobil çok da ağırlıklı kullanımda olduğunu söyleyebiliriz sanırım. Ne yapmalısınız, Siteniz mobil uyumlu değil ise mobil uygulama mı yaptırmalı, mobil site mi ayrıca yaptırmalı veya sitenizi responsive ederek mobile uyumlu hale mi getirmelisiniz. Responsive sitenin SEO ya yani Google aramalarında üst sıralarda bulunmasına etkisi; En önemli husus belki de budur. Google kullanıcının her zaman faydasını düşünerek siteleri sıralar, mobil cihazdan arama yapıldığında ilgili kelime ile ilgili sonuçları getirirken mobil olamayan sitelere göre mobil uyumlu olanları tabiki daha üst sıralarda göstermektedir. Ve gösterecektir. Çünkü Google a göre kullanıcı deneyimi çok önemli bir kıstas, kullanıcı mobil cihazdan girdiği sitede ne kadar zaman harcarsa ne kadar kolay kullanır ve sıklıkla ziyaret ederse o sitenin o kadar değerli olduğunu algılar ve daha üst sırala da çıkması için konumunu yükseltir. Web siteniz veya E-ticaret siteniz “ Mobil Uyumluluk Testi” geçti mi? Testten Geçmediyseniz o zaman başvurun sitenizi mobil uyumlu yeni bir site olarak hazırlayalım. Bakın 3 ayrı soru 3 ayrı yapılabilecek işlem var. Mobil Uygulama; Web sitenizin aynı veri tabanına bağlı olmak kaydı ile Android, IOS (iPhone, iPad) Symbian (Nokia), Blackberry ve diğer cep telefonu ve mobil cihazlar için hazırlanan web tabanlı uygulamalardır. Bunlar sitenizden bağımsız ama aynı veri tabanına bilgi gönderebilir şekilde hazırlanır. Bu tür uygulamaların web aramalarında web sitemize pek faydası olmaz. Ancak sitemizi bilen ve sitemize gelenlere vereceğimiz bilgi ile indirmelerini sağlayabiliriz. Sitenizin sürekli kişinin mobil cihazında bir kısa yol ile ulaşabileceği bir yapı olarak devamlılık açısından önemlidir. Ancak yeni kitlelere ulaşmak ve arama sonuçları ile müşteri sayımızı veya ziyaretçi sayımızı artırmaya pek faydası olmayacaktır. Mobil site; Mobil sitede yine var olan web siteniz veya e-ticaret siteniz örnek alınarak mobilde uygun açılabilecek, görselleri, butonları ve uygulamaları ile mobile tam uyumlu olan sitemizin aynı veri tabanına bağlı ama web sitemizden bağımsız çalışan m.siteadı.com şekilde sup domainde çalışan mini site yazılımlarıdır. Responsive mobil uyumlu site; Mevcut web sitenizin tek domainde çalışması hem masa üstü hem tablet hem mobil cihazlarda tek veri tabanında ve tek domainde çalışacak şekilde dizayn edilmesidir. Bu sitemizin genelde baştan hazırlanması gibi maliyeti yüksek bir model olabilir. Ancak Google gibi arama motorlarında bulunabilirlik ve ileride çıkabilecek her türlü yeni mobil yazılımlara uyumluluk açısından en sağlıklı olan seçenektir. Sitenizde kullanıcılar mobil cihazlardan aramalarda diğer uyumlu olmayan sitelere göre daha üst sıralarda bulunabilecektir. Aşağıda hazırlanmış olan bir responsive site örneği bulunmaktadır. Her cihazda farklı bir görünüme sahip site aslında hep aynı alanları açık ancak daha basit ve kullanımı kolay olarak tasarlanmıştır. Casper bayileri responsive e-ticarette dayneks i seçtiler. Yada hazır mobil uyumlu yeni bir site sahibi olun. Dayneks Responsive e-ticaret ve responsive web site yapımında en iyi örnekleri ile hizmetine devam etmektedir. Siz de geç kalmadan bugün yeni bir başlangıç ile responsive siteye geçiş yapın.
Dolar ve Euro Yükselirken Esnaf ve Tüccar Ne Yapmalı. Döviz Çıkışın Firsata Nasıl Çevrilir. Bugünler de ekonomik olarak ortalık toz duman. Bu belirsizlikler ve kötü gidişat Doların, Euro’nun ateşinin pek yakında düşmeyeceğini gösteriyor. Ne yapmalı, İç siyasetin durumu ortada muhalefet partileri CHP ve MHP seçimlere gidip oylarını artıracağını düşünüyor hele MHP bu konuda oldukça umutlu, diğer taraftan AKP ise bu sefer tek başına gelebileceğini ve istikrar için halkın kendisine daha fazla oy vereceği kanaatinde. Doların Seyrini Seçimler mi belirleyecek ? Kasım 2015 Seçim Sonucu alternatifleri ne olur; 1- CHP ve MHP’nin oyları artar ve AKP’nin oyları ciddi düşerse ne olur ? İki muhalefet partisi CHP ve MHP’nin uyumlu bir koalisyon kurması pek muhtemel değil. Dövizin düşmesi muhtemel değil. 2- CHP ve MHP’nin oyları düşük oranda artar ve yine AKP’nin oyları düşerse ne olur; Bu sefer yine AKP siz bir koalisyon matematiksel olamayacağı için bugünkü gibi yine çıkmaz sokak olacaktır. 3- AKP oylarını artırırsa, tek başına iktidar olursa ne olur; Her şey süt liman yine olmaz. Çünkü bu sefer dış sorunlar, Belirsiz bir Suriye, Kuzey Irak ve Ortadoğu’nun durumu, HDP’den ve PKK’dan hiç bahsetmiyorum bu ülkemizde kısa sürede çözümlenecek bir mesele olarak görmüyorum. Çünkü en temel sorun karşı tarafta ciddi bir kin ve düşmanlık. Kolay kolay çözüm sağlanması mümkün olmayacaktır. Yine AKP Tek parti iktidar olur, iç meselelerde çözüm süreci benzeri bir durumla (düşük bir ihtimal olsa da) uyum sağlasa da dış sorunlar, Çin Ekonomisinin düşüşe geçmesi ve karmaşık ve sonu belli olmayan bir Suriye varken, Türkiye’nin dertlerinin küçülmeyeceği ve büyüyeceği kanaatindeyim. Peki, bu kadar sorun ve sorunlar varken fırsattan nasıl bahsedebiliriz. Dövizin Yükselişi B2B Eticaret Sitelerinin Önemini Artırdı Dışa açılarak, kaynayan kazanın dışına atlayarak tabiki; Dünyada sorunlar bir tarafta devam ederken diğer tarafta hiç hız kesmeden büyüyen bir sosyal medya, bir internet teknolojileri bulunmaktadır. Sınıra ve siyasete bulaşmadan ticaret bu kanallarla büyümeye devam etmektedir. Üretici, Sanayici, İthalatçı ve İhracatçı, alım satım yapan toptancı firmalar, Kobiler herkesin derdi satış, karlılık ve devamlılık. Bir firmanın ve de Bir ülkenin ticaret hacmi pozitif büyürse sıkıntılarında aynı oranda düşeceği belli, peki, bu durumda nasıl ticaret yapılabilir nasıl artırılabilir. İhracat için doların ve Euro’nun yükselmesi TL cinsinden maliyeti olan yerli üretici ve firmalarımızın satış kapasite ve rekabet şansının yükseldiği anlamına da gelmektedir. Her firmanın iyi kötü bir web sitesi veya bir mail adresleri var. Ancak bu çok yetersiz Şimdi bu kriz zamanında firmalarımızın dünyaya, en uç noktalara bile internet ile kendi markalarında ve isimlerinde kurulu e-ticaret siteleri satışa ve tanıtıma geçmesi gereklidir. Bugün Hindistan’ Flipkart.com Amerika da Amazon.com Çin de Alibaba.com satış rekorları üstüne rekorlar kırmaktalar. Bir haftada 150 milyon satışa ulaşan Flipkart.com rakamları dikkat çekicidir sanırım. Ne Yapmalı, Nasıl Bir Yol İzlenmeli; ÇOK DİLLİ B2B E-TİCARET SİTENİZ OLMALI ; 1- Türkçe haricinde İngilizce başta olmak üzere Birçok dilde çalışabilen altyapısı kuvvetli bir e-ticaret siteniz olmalıdır. 2- Bu sitede kurulu dillerde aynı zamanda Google gibi arama motorlarında diline uygun bulunabilmelidir. 3- Siteye Arapça kullanan bir müşteri girdiğinde site Arapça açılmalıdır. 4- Sitede tüm ürünleriniz, hizmetleriniz açıklamalı güven verici ve detaylı olmalıdır. 5- Toplu alışverişe uygun site B2B Özelliklerde olmalıdır. 6- B2B Alt yapılı site ile zaten var olan müşterilerinize hızlı ve maliyeti düşük bir hizmet sağlamış olacağınız için müşterilerinizi de bu siteye siparişleri için yönlendirmelisiziniz. 7- Tanıtım ve Uluslararası katılımcı olduğunuz fuarlarda kartvizitiniz ve kataloğunuz ile sınırlı kalmayın. B2B sitenizi tanıtan bir çalışmanız da olmalıdır. 8- Sektörünüzde hedeflediğiniz Ülkelere internet ve google reklamları ile etkileşimi sağlayıp daha fazla müşteri bulmayı sağlamalısınız. 9- Tüm bu hizmet ve çalışmalar için konusunda uzman profesyonel bir yazılım ve internet teknoloji firması desteğini de almalısınız. ÇOK DİLLİ B2C SİTELER İLE DE SATIŞLAR YAPABİLİRSİNİZ. İlla toptan satış değil bu tür siteler ile 80 milyonluk Türkiye yerine 5 milyarlık Dünya pazarına acılmaya nedersiniz ? Toptan satış yapmak için; B2B e-ticaret siteleri açın, yurtdışında toplu ürün satışı için bu siteler ile ciddi alıcı müşteriler yakalayacaksınızdır. Döviz kurunun yükselmesi ile daha karlı veya daha düşük fiyatta satış yapma şansınızı bu sitelerle müşterilere ulaşarak perçinlemiş olacaksınız. Dilerseniz B2C eticaret modelinde bi,r ste açarak dünyaya perakende satış yapın. Çok dilli altyapılı e-ticaret siteleri ile sadece Türkiye’de satış yapan bir site sahibi değil. Dünyanın her köşesine satış yapan bir internet mağazanız olmuş olsun. Kriz zamanları hep ciddi kayıpların ve ciddi kazançların zamanıdır. Bu sefer Ülkemizi yani bizi çeşitli oyunlarla sıkıştırmak ve çökertmek isteyen bir takım batılı devletlerin oyunlarına ciddi ekonomik güç kazanımı ile ters köşe yapabiliriz. Onların pahalı üretimleri ve fiyatları karşısında büyük üretim gücümüz ile dünyanın yeni sınırlarını belirleyen sosyal medya siteleri ve güçlü e-ticaret siteleri arasında bizlerde daha güçlü olarak kazançlı çıkmalıyız. Tüm dünya ile rekabette en önemli silah ekonomik güç olduğunu biliyoruz. Öyle ise kabuğumuz kırıp 2023 hedefleri olan 500 miyar dolar ihracat hedefimize 1 trilyon dolara çıkarıp buna internet üzerinden satışlarla pek ciddi katkı sağlayabiliriz. E-ticaretin geleçeği bunu işaret ediyor. Bunun yolu yüzbinlerce firmanın bulunduğu ülkemizin her firmasının profesyonel çok dilli satış sitelerine sahip olması ile başlar. Devamı pek ala gelecektir. Gelecek e-ticarettir. Ve gelecek geleceği erken görenlerindir.
E-ticaret firmaları bugünlerde dijital ortamdaki alışveriş artışıyla sahneyi bizler için yeniden hazırlıyor. Teknolojinin hızla büyümesiyle e-ticaret de gelişiyor. Büyüme devam ettikçe e-ticaret oyuncuları daha verimli online satışlar sunmak ve satın alma işlemini kolaylaştırmak için yeni teknikler geliştirmektedir. Çeşitli firmalar tarafından yakın zamanlarda gerçekleşen flaş satışlar ve günlük fırsatlar tanıtımıyla, e-ticaret, perakende sektöründe hareketlilik başlatmıştır. Yenilikçi e-ticaretin gücü başarıyla kanıtlanmıştır. Günümüzde gördüğümüz gibi uyarlanabilir ve esnek online ticaretin bir varyasyonu olarak e-ticaret ciddi bir dönüşüm aracıdır. Tüketiciler artık parmaklarının ucundan daha çok bilgi ve seçime erişebiliyor. Öyle ki; online hareketlerimizi analiz edebilmek adına e-ticaret şirketleri için ciddi bir bilgi zemini oluşturuyor. Böylelikle oturmuş kalıpların dışına çıkıp çıkarları geride bırakarak, daha ilginç ve rekabetçi ürünler sunuluyor. Dijital faaliyetler ve elde edilen verilerin yükselişiyle birlikte e-ticaret stratejilerini formüle etmemize olanak sağlıyor. Bu durum Türk ticaret pazarında e-ticaret oyuncularının gelişimine büyük katkı sağlamaktadır. Bu yıl gelişen yeni tekniklerle birlikte e-ticaret satışları ivmesinde yükselme gözlemleniyor. Ülkemizde e-ticaret sektörü ve online alışveriş eğilimleri yalnızca artan internet nüfusuna bağlı değildir. Ekosistemin değişen dinamikleri desteği ile birlikte önümüzdeki yıllarda gözlemleyeceğimiz gelişme ve büyümeye de hazırlıklı olmalıyız. Ön planda bazı kilit eğilimler beklenmektedir. Bunlar markalaşmaya ve müşteri büyümesini arttırmaya sebebiyet verecektir. 1. İçerik Pazarlama Önem Kazanacaktır: Genel tanımlama ve kalıplaşmış açıklamalardan ziyade özgün ve bilgilendirici içerikler ön plana çıkacaktır. Google ve diğer arama motorları özgün ve benzersiz içeriğe çok daha fazla önem verecektir. Böylelikle arama sonuçlarında yüksek sıralara çıkma kaygısı taşıyan işletmeler içerik stratejilerini yeniden geliştirmek zorunda kalacaktır. Müşteriler navigasyon özelliği taşıyan ve ödeme kolaylığı sağlayan eticaret sitelerindeki ayrıntılara bağlı olarak satın alma işlemlerini artıracaktır. Takdir edersiniz ki; daha çok ayrıntı içeren ve bilgi verisi yüksek olan e-ticaret siteleri daha güven verici ve satın almaya teşvik edicidir. 2. Eticaret SEO ve Sosyal Sinyalizasyon: Google gibi arama motorları tüketiciye en uygun içeriği sağlamaya çok önem veriyor. Bu öneme çevrimiçi reklamların da dahil olacağı ön görülmektedir. Tüm bu yeni düzenleme marka savunuculuğu odaklı pazarlamacılar için tüketicilere paylaşılan büyük içeriğe sahip olmayı hedeflemektedir. Düşük maliyet ve daha fazla müşteri çekme konusunda da büyük rol oynamaktadır. Bu düzenlemenin hedefinde tüketici sadakati, içerik ve sosyal sinyalizasyon geliştirme, çoğu markanın satış modelini olumlu etkilemeyi baz almaktır. 3. Sosyal Medya Pazarlamasında Çeşitlilik: Günümüzde e-ticaret markalarının büyük bir çoğunluğu toplu reklam ve daha yüksek kişiye hitap eden potansiyel müşteriler için Facebook'u kullanmaktadır. Facebook'un sağladığı geribildirim, durum analizlerindeki değişiklik ile pazarlamacılar trafiği görüntüleyebilmek adına sosyal medyada aktifliği arttırmaktadır. Facebook kendisi ve kullanıcıları için yatırıma devam ettiği müddetçe diğer platformlarda daha fazla yatırıma başlamak zorunda kalacaklar. Bu ağlarda ödeme pozları için çalışma eğilimi arttıkça gelir gelimi de artacaktır. Pinterest, Twitter, Instagram gibi diğer sosyal medya platformlarında da bu ödeme pozlarında yüksek bir benimseme olacaktır. Markalar için trafiği arttırmak, sınırlı kanala bağlı kalmakla mümkün olmayacak ve kendi ağlarını çeşitlendirmeye yönlendirecektir. 4. Mobil Pazarlama Artacak: İnsanlar daha fazla mobil alanlarda bilgi tüketmeye devam ettikçe mobil pazarlama da büyüyecektir. Anlık gezintilerden sonra kullanıcı istediği işlem seviyesine sorunsuz devam edebilecektir. Mobil reklama tıkladıktan hemen sonra işlemini tamamlamak için istediği entegrasyona izin verilecektir. Biz de promosyonlar ve içerik paylaşımları için Hat ve WeChat gibi mobil sohbet platformlarında, resmi kanalları, büyük e-ticaret oyuncularından bazılarını gördük. Ve bu, onların daha da büyümesini sağladı. 5. Pazarlama Reklamları Yeniden Büyüyecek: Herkesin pazarlama çoğunluğuna atladığı gözlemleniyor. Bu boşluğun gün geçtikçe daha da devam edeceği öngörülüyor. Bir web sitesinde ürünü ziyaret etmek ve her yerde bu ürünü takip edebilmek pazarınızı olumlu etkileyecektir. Doğru müşteriyi elinizde tutmak için ürünün ve markanın yeteneği büyük rol oynamaktadır. Facebook alanına Atlas reklam platformunu getirerek cihaz reklamlarının artmasının yanı sıra, reklamverenler için izleme fırsatını sağlamış ve çok daha etkili olmalarına sebebiyet vermiştir. Facebook'un mobil erişimi ve aktif kullanıcı tabanı göz önüne alınırsa bu ciddi bir mobil dönüşüme yol açacaktır.
Cumhuriyetimizin 100. yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ancak internetin gücü ile yani b2b e-ticaret yazılımları ile ulaşılabilir. Yurtiçi toptan satışlar ve yurtdışı toptan satışlar ve müşteri takibi için b2b altyapısı olan ve aynı zamanda çok dilli e-ticaret siteleri ile firmalarımız dünyada pazar paylarını artırabilir. B2b yazılımlı ve çok dilli e-ticaret siteleri ile firmalarımız mevcut müşterilerine sürekli yeni ürünlerini gösterebilir. Ürünleri ile ilgili teknik çizim, teknik özellikler, detaylı anlatımlar, varyasyonları sitesinden tam anlamıyla müşterilerine gösterebilirler. Bu siteler ile dilenirse izin verilen müşteri gruplarına gösterim yapılırken, önemli bilgileriniz,iş fikirleriniz ve ürün modellerinizin çalması ve kopyalanmasının da önünede kapalı sistem ve onaylı üyelik sistemleri ile geçilebilir. Yurtiçinde ciddi ceşitlilikte binlerce firmamız ile üretim yapmaktayız. Gıdadan, tekstile, makine sanayinden, elektroniğe kadar binlerce çeşit ürün üretimi yapan ve konusunda başarılı olmuş firmalarımız bulunmaktadır. Bu firmalarımızın dünyada kalitemizi ve çeşitliliğimizi yine Alibaba.com gibi yabancı sitelerde göstermektense kendi adlarına açmış oldukları bu b2b sitelerde göstermeleri daha isabetli ve ileri zamanda daha etkili satış yapacakları halde kazanc ve pazar artırmasına sebep olacaktır. Kendi sitelerinin arama motorlarında kayıtları ve her dile uygun indekslenmesi ile sektörlerinde yapılacak internet arama motorlarındaki aramalarda ön planlarda bulunabilmeleri de ayrıca sağlanabilecektir. Bir üründe iddialı olan firma dünyadaki tüm fuarlara katılarak ulaşmak istediği müşterilere ve dünya pazarına açılmak ister, oysa yılda bir defa buluşabileceği bu müşterileri ile fuarları destekleyen b2b ve çok dilli altyapılı siteler ile desteklese satışlarını ve pazarlarını umdukları gibi veya daha hızlı büyütebilir ve sürekli büyüme ivmesi kazanabilirler. Henuz ülkemizde ve dünyada pek yaygın kullanılmayan b2b e-ticaret sitelerini kim daha evvel açar ve pazarda kendini gösterirse o firmalar daha hızlı büyümeye ve dünya pazarından daha fazla müşteri bulabilmiş olcaklardır. Böylelikle rakiplerinin bir adım önüne geçmiş olacaklardır. B2b altyapılı ve çok dilli e-ticaret sitelerini destek olarak değil işin tam ortasında müşteri ile iletişim, ticaret ve paylaşımın ortası olarak görebilmek gereklidir. Sizin de yurtdışına satış yapan firmanız var ve pazarınızı büyütmek, satışlarınızı artırmak istiyorsanız gelin daynekse size tamamı yerli ve tam destekli bir B2B çok dilli e-ticaret sitesi açalım. Bu site firmanızın tüm dünyaya açılan penceresi, fuarı, satış ve iş takip mekanizması olsun. B2B ÇOK DİLLİ E-TİCARET SİTESİ İLE NELER YAPILABİLİR. Özel müşterilere özel fiyatlarla satış Birden fazla müşteri grubu oluşturarak müşterilerinizi sınıflandırabilirsiniz. Müşterileriniz cari hesap takibini yapabilir. Müşterilerinizden cari ödeme açık ödeme (kredi kartı ile veya paypal) alabilirsiniz. Kredi kartlı veya banka transferi ile satış ve sipariş alımı Müşterilerinizin özel istekli ürünlerini görsel ve yazılı olarak alabilirsiniz. Ürün oluşturma, ürün üzerinde varyasyonlar ile özel kıstaslarda siparişler alabilirsiniz. Ürün oluşturmada maliyet analizi ile müşterileriniz direkt online fiyat alabilirler Miktara bağlı farklı fiyatlarla satış yapabilirsiniz. bin adet ....$ ,10bin adet ..... $, 100 bin adet ....$ Ülkelere göre ek kargo bedeli, gümrük bedeli, gönderim bedeli ekleyebilrsiniz. Ülkelere göre diller tanımlayabilirsiniz. Aynı anda çok dilli özellikleri ile istediğiniz dilde sitenizi donatabilirsiniz. Anlamsız çeviriler değil sizin orjinal yazılarınız ile ceviler yapılır ve müşterilerinizn tam anlayacağı gibi ifadelerle daha ciddi satış ve takipleri yapabilirsiniz. Farklı para birimleri ile farklı bedellerde satışlar yapabilirsiniz. Ve en önemlisi siz işinizin gereği olan özellikleri bu sitelere yazılım ve tasrım ile ekletebilirsiniz. Çünkü bu profesyonel yazılım daynesk in uzman ekiplerince yıllarca geliştirilmiş ve yüzlerce referans yurtdışı satış sitesi ile tecrübe etmiş bulunmaktadır. Aynı zamanda işinize göre ek düzenlemelr veya ek yazılımlar ile tamda işinize anlatacak şekilde firmanıza özel bir b2b e-ticaret sitesi hazırlatabilirsiniz.
Güven her işi başı olduğu gibi ticaretin de başıdır. Güvenli bir alışveriş sitesi için bunları yaparsanız, e-ticarette başarıyı yakalarsınız. Eticaret sitenizin güvenli alışveriş sitesi olmasını nasıl sağlayabilirsiniz. 1- İletişim Bilgileri Net Olmalıdır; Firma bilgileriniz, adres bilgileriniz, iletişim telefon ve mailleriniz, hatta memnun müşteri hattı gibi farklı birim telefonları kurumsallığınızı gösterecektir. 2- Canlı Destek Vermelisiniz; E-ticaret sitenize gelenlere anında cevap verebileceğiniz yönlendirme ile yardımcı olabileceğiniz bir canlı destek modülünüz olmalıdır. 3- Siteniz Hızlı ve Sağlıklı Çalışmalı; E-ticaret sitenizin ağır çalışması, sayfaların bozuk veya hatalı gelmesi müşteri kaybı yaşatacaktır. Siteniz hızlı sunucularda olmalıdır. Hatta mümkünse e-ticaret siteniz için özel sunucuda hizmet alın genel sunucularda başka sitelerden dolayı zarar görebilirsiniz. Ayrıca site yazılımınız sorunsuz çalışmalıdır. 4- Güvenli Site İçin SSL sertifikanız olmalı; Mümkünse yeşil bar ssl sertifikası kullanın sitenize girenler bu yeşil bar ile alışverişte daha güvenli bir sitede olduklarını hissedeceklerdir. Yeşil barlı olmasada sitenizde bulunan ssl sertifikasının özelliklerini ve garanti kapsamını iyi bilin, Ssl sertifikanız genel kullanımlı değil sadece sizin sitenize ait olmasına dikkat edin. 5- İpleriniz ve Alan Adınız Temiz Olmalı; Alan adınızın black listlere girmiş olması, ip adreslerinizin bloklu olması siteye üye olan veya alışveriş yapanlara mail gitmemesi anlamına gelecektir. Mailler müşterinize gitse bile spam a düşmüş olması sitenizin güvenirliliğini azaltacaktır. 6- Müşteriyi Her Aşamada Bilgilendirmelisiniz; Siteye üye olan alışveriş yapan müşterilerinize her aşamada mailler ile bilgilendirme göndermeniz müşterinizi size olan güvenini artıracaktır. Hatta siteniz ile müşterilerinize özel günleri öncesinde (evlilik yıldönümü, doğum tarihi) hatırlatma mailleri göndermeniz sitenize olan bağlılığı ve güveni artıracak unsurlardandır. 7- Ürün fotoğrafları ve Açıklamaları Net ve Belirgin Olmalı; Ürünlerinizin Fotoğrafları birden fazla yönde çekilmiş halleri, gerçek ortamda çekilmiş haller, hatta varsa videoları olması önemlidir. Ürünün özellikleri, garanti ve kullanım şartları, açıklamaları zengin bicimde anlatılmlıdır. 8- Stok Takibinizde Hata Yapmamalısınız; E-ticaret sitenizden alışveriş yapanlar umutla ürününü bekler, ancak stokta kalmamış gibi bir mesajla karşılaşması sitenize olan güveni tekrar tesis edilemeyecek derecede yıkar. 9- Hızlı Sevk ve Bilgilendirme Yapmalısınız; Mümkünse sipariş alındığı gün ürünleri sevk ettirmelisiniz. kargo firmları içinde en hızlı servis veren firmayı seçmelisiniz ne kadar hızlı sipariş yerine giderse o derece kaliteli ve güvenilir site olgusu oluşturursunuz. 10- Blog Sayfalar İle Ürün Danışmanı da olmalısınız; Sattığınız ürünler ile ilgili bilgi ve kullanım özellikleri gibi her alanda merak edilebilecek soruların cevapları sitenizde olmalıdır. Bir saksı çiçeği satıcısı iseniz bu çiçeğin bakımı ve büyütülmesi ile ilgili de detayları veriyor olmalısınız. Bunun için e-ticaret sitenizde blog sayfalarınız olmalı ve her zaman güncel bilgiler ile donatmalısınız. 11- Ofis ve Çalışma Ortamınızı Gösterebilmelisiniz; Çalışma ofisiniz, deponuz, ekibiniz, araçlarınız ile ilgili varsa resimleri eklemeniz müşteriye güven açısından oldukça önemli izlenimler sağlayacaktır. 12- Siteniz de Alakasız Reklam ve Ürünler Olmamalı; E-ticaret sitenizde kendi ürünlerinizden başka reklam olmamasına dikkat edin e-ticaret sitesi ile reklam geliri elde etmeyi unutun. 13- Siteniz Tüm cihazlara Uyumlu Olmalı; Masa üstü bilgisayarlar, notebooklar, tabletler ve akıllı telefonların tümünde siteniz düzgün açılıyor ve çalışıyor olmasına dikkat edin, hatta mobil uyumlu siteler ile daha güvenli alışveriş deneyimleri sunabilirsiniz. Tüm tarayıcılarda sitenizi test edin hatasız çalıştığından emin olun.
E-ticaret Sitesi Fiyatları çok değişkenlik göstermektedir Firmadan firmaya farklı bu fiyatlar neye göre belirlenir. Karşılaştırma Tablosu ile size biraz yardımcı olmaya çalışacağım. Bazen çok kalitesiz veya düşük kalitede bir e-ticaret sitesi yüksek bedellere satılırken, bazen çok daha özellikleri geniş ve kaliteli e-ticaret siteleri düşük bedellerle satılabilmektedir. Bu durumda ne yapılacak iş karşılaştırma dır. E-TİCARET SİTESİ FİYATLARI KARŞILAŞTIRMA YAZILIM FİRMASI SİTE ÖZELLİKLERİ SUNUCU KOTASI FİYATI YILLIK YENİLEME A E-ticaret Firması Kısıtlı Özelliklerde E-ticaret Trafik Sınırı Var 1500 TL VAR A E-ticaret Firması Tüm Özellikleri Aktif Site Trafik Sınırı Var 8000 TL VAR B E-ticaret Firması Kısıtlı Özelliklerde E-ticaret Trafik Sınırı Var 1499 TL VAR B E-ticaret Firması Tüm Özellikleri Aktif Site Trafik Sınırı Var 9900 TL VAR C E-ticaret Firması Kısıtlı Özelliklerde E-ticaret Trafik Sınırı Var 599 USD (1260TL) VAR C E-ticaret Firması Tüm Özellikleri Aktif Site Trafik Sınırı Var 2999 USD (6300TL) VAR D E-ticaret Firması Kısıtlı Özelliklerde E-ticaret Trafik Sınırı Var 1200 TL VAR D E-ticaret Firması Tüm Özellikleri Aktif Site Trafik Sınırı Var 4900 TL VAR DAYNEKS E-TİCARET Tüm Özellikleri Aktif Site Sınırsız Trafik 990 TL YOK DAYNEKS E-TİCARET Tüm Özellikleri Aktif Site Mobil Uyum+ Özelleştirme Sınırsız Trafik 1490 TL YOK Yukarıdaki Tabloda şu an Türkiye de E-ticaret yazılımı yapan bazı firmaların fiyatları ve özellikleri belli değerler olarak alınmıştır. Bu tabloya göre karşılaştırma ile elde edilen neticeler aşağıdaki gibidir. E-ticaret Özellikleri; A,B,C ve D firmaları e-ticaret sitelerinin kısıtlı özelliklerde olan paketlerini düşük fiyatlarla satışa sunarken, tüm özelliklerin aktif olduğu sitelerini oldukça yüksek bedellerden satmaktadırlar. Buna karşın Dayneks tüm özelliklerini tüm paketlerinde aktif halde bulundurmaktadır. Dayneks E-ticaret yazılımda her ne geliştirmiş ise ve ne özellik cıkarmış ise bunu tüm yeni ve eski e-ticaret sitesi kullanıcılarına sağlamaktadır. Bazı özellikleri ayırıp farklı değerlerde , yüksek bedeller ile satışını yapmamaktadır. Trafik Sınırı; Tablodaki firmalar içinde Dayneks hariç tüm firmalar sunucularında belli kota sınırı bulundurmaktadır. Bu firmalarda e-ticaret sitesi kullanıcıları kota aşımı halinde yıl dolmadan ek bedel ödemeleri ile karşılaşması olasıdır. Yıllık Yenileme bedeli; Satın alınan siteler aslında kiralık sitelerdir. Siz 1 yıllık lisans bedelini satın alırsınız. her yıl firmaya lisans bedeli olarak satın aldığınız kadar yenileme ücretsi ödeyebilirsiniz. Dayneks bu yenilemeyi sadece hosting bedeli ve ssl sertifikası ile sınırlı tutmaktadır, E-ticaret Sitesi için yıllık yenileme bedeli almamaktadır. E-ticaret Sitesi Fiyatları; Fiyatlarda ise tüm bu avantajlı özelliklere rağmen Dayneks daha yüksek bedellerde olması gerekirken her alanda daha düşük fiyatlar ile hizmet vermektedir. E-ticaret Siteleri Karşılaştırma; E-ticaret paketlerinde her firma kendine göre özellikleri sınıflandırmış ve buna göre fiyatlar belirlemiştir. Dayneks tüm özelliklerin bulunduğu paketi ilk giriş paketi olarak sunup, e-ticaret sitesi kurmak isteyen müşterilerine özel tasarım veya site üstünde özel farklılıklar veya düzenlemeler istemeleri halinde üst paketi tavsiye etmektedir. Mobil uyumlu E-ticaret ; Mobil uyum olmayan sietlerden uzak durun çünkü mobil kullanımı son sürat atıyorken sitenizin responsive olmayan mobile uyumsuz olması oldukça bir hatalı karar olacaktır. Dayneks olarak tüm site altyapılarımız mobil % 100 uyumludur. Ne yapmalısınız ? Tüm bu karşılaştımalara rağmen halen soru işaretleriniz varsa ücretsiz deneme sürümü olan sitemizi hemen başvurup 5 kuruş ödemeden sahip olabilirsiniz. 15Gün boyunca sitemizi ücretsiz test edebilir ve rakip firmaların ürünleri ile karşılaştırma yapabilirsiniz. Süre sonunda memnuniyetiniz olursa Bu e-ticaret sitesini satın alarak ömür boyu kullanabilirsiniz.
Güvenli e-ticaret sitelerinde SSL olmazsa olmazdır.. Kredi kartı güvenliği üzerine hazırlanmış bir takım güvenli yazılımı olan ssl sertifikası aslında setifikadan ziyade bir kod yazılımıdır. Genelde İnternet üzerinden ödeme sistemlerinde en çok ta e-ticaret sitelerinde kullanılır. SSL (Secure Sockets Layer) Yani ; Güvenli Giriş Katmanı anlamına gelmektedir. SSL Serfitikası iki web ortamı arasında gönderilen bilgilerin üçüncü kişi veya sistemlerce çalınmasını önlemek için üretilen bir şifreleme mekanizmasıdır. Özellikle E-ticaret siteleri ile bankalar arasında kredi kartı bilgilerinin paylaşımını esnasında kullanılmaktadır. E-ticaret sitenizin güvenliğini sağlayabilmek için SSL Sertifikasına ihtiyacınız vardır. SSL Güvenlik Serfitikası sitenizde tam ve kesin bir koruma sağlar.Kredi kartı bilgilerinizin çalınma riski tamamen ortadan kaldırır.Gönderilen bilginin sadece doğru adreste deşifre edilebilmesini sağlar. Örneğin E-ticaret sitenizden alışveriş yapan müşterinizin kimlik ve kredi kartı bilgileri sitenizden çıkmadan önce otomatik olarak şifrelenir ve sadece bunu bankanız tarafından deşifre edilebilir. Birbaşka kişi veya sistemler bu bilgiyi deşifre edemez. Şifreleme 128/256 bit düzeyinde şifrelenmektedir. Şifrelemede her harf veya sayı karakteri 8 ile 16 kat fazlası rakam veya harflar ile şifreli olarak gönderilmektedir. Yani sizin 16 haneli kredi kartı numaranız 256 karakterli karmaşık bir şifre olarak gitmektedir. Her iki tarafta da doğrulama yapılarak işlemin ve bilginin gizliliği ve bütünlüğü korunur.Bu sayede bilginin çalınma olasılığı kalkar. Sitelerde SSL olup olmadığını internet üzerinden alışveriş esnasında tarayıcınız küçük asma kilit gösterirseve adres çubuğunda http yerine https ile başlar ise, o zaman bilin ki sitede SSL Serfitikası vardır.SSL serfitikası olan sitelerde de tereddüt etmeden alışverişinizi güvenle tamamlayabilirsiniz. Dayneks e-ticaret sitelerimizin de kullanılan SSL Sertifikaları En üst düzeyde güvenlikli olup 10000 Usd garantisi bulunmaktadır. Ayrıca SSL Sertifikalarımız sunucuda tek yani sitelere özel olarak eklenmektedir,ortak kullanımlı değildir. Sizde Ssl Sertifikalı Bir E-ticaret Sitesi Sahibi Olmak İsterseniz Hemen Başvurun! 1 Günde Sitenizi Ssl Serfitikası ile Beraber Teslim Edelim.
E-ticaret sitenize en iyi müşteri çekebilecek alanların başında geliyor facebook, Kullanıcı sayısı nüfusumuzun yarısından daha çok hale gelen facebook diğer sosyal medyalara nazaran daha önemli bir mecradır. Masa başı çalışanlar nerdeyse her an facebook a girmektedir. Ev hanımları ise internette önce facebook hesaplarını kontrol edip sonra diğer web sitelerine gitmektedirler. Buna göre facebook E-ticaret ve web sitelerinin olmazsa olmaz bir parçası haline gelmiş bulunmaktadır. Yani ; E-ticaret sitenizi 4 baçaklı bir sandalyede düşünürsek ; 1 yazılım, 2 güçlü bir ürün, 3 google reklamları, 4 facebook diyebiliriz. Sosyal medya siteleri ile bağlantısız bir e-ticaret sitesi üç bacaklı sandalye gibi düşünebilirsiniz. Tam oturmamış demektir. Sitenizi bir defa öylesine gelmiş bir müşteriyi sosyal medya sayfalarınızı beğendirebilirseniz o artık sizi sürekli hatırlayan ve sürekli görebilecek bir müşteri haline gelecektir. Facebook Store mu yoksa beğeni sayfası mı ? Facebook altında bir uygulama eklentisi olarak çalışan facebook store pek rağbet görmedi, Çünkü store uygulamasına giriş yapmak için önce facebook belli izinleri kullanıcılardan talep ediyor. Bu şekilde olunca da kullanıcı bir tuzağa düşebileceği sadece görmek istediği yer için kişisel bilgilrini vermek istememesi katılım talep çokdüşük kaldı. Ancak facbook beğeni sayfası bilgi isteden ziyaret edileilen, paylaşımlarını sürekli kullanıcıların görebildiği, diledğini zamanda takipte kolay vazgecebildiği için gbeğeni sayfaları daha gfazla rağbet görmekte. Faceeook store uygulaması kullanan bir firmanın 1500 uygulama takipcisi varken. beğeni sayfasının 500 bin üstünde olması çok net bir örnektir. Facebook devamlılık ve uzun süre açık kalma bakımından diğer sosyal medya sitelerinin bir – iki adım önünde bulunmaktadır. Dolayısı ile gün içinde sitenizden yapacağınız ilginç ve dikkat çekici paylaşımlarla müşterinizi her an siteye çekebilecek ve satışlarınıza pozitif etki sağlayabileceksiniz. Paylaşımlar yaparken nelere dikkat etmelidir. - Paylaşım dikkat çekici bir başlığı olmalıdır. (Büyük haber sitelerinin kullanmış olduğu haber başlıklarını inceleyin, merak uyandırıcı ve devamını okumaya yönlendirici olmalıdır.) - Paylaşımlarınız bazen bilgi veren, bilgilendiren mesajlar içermelidir. - Eğer ev eşyası satıyorsanız, pratik ev süslemelerinden, pratik temizlik bilgileri verin. Ayakkabı satıyorsanız bazen ayak sağlığı hakkında bilgilendirme de yapmalısınız. - Paylaşımlar uzun olmamalı okuma süresi 1-1,5 dakikayı geçmemelidir. Okuyucular fazla uzun yazıları okumadan ilk paragrafa bakıp eğer uzunsa okumadan vaz geçebiliyorlar. - Paylaşımlarınıza uzun yazı yazmanız gerekiyor ise ilk paragrafınız merak uyandırıcı ve konun giriş bölümü olmalı devamı için web sitenize veya e-ticaret sitenize yönlendirmelisiniz. - Paylaşımlarınız da kullanacağınız fotoğraflar size ait olan dikkat çekici ve profesyonel olmalıdır. - Paylaşımlarınızda şok kampanya ve süper indirim gibi itici ifadeler yerine direkt fiyat yazmanız daha etkili olacaktır. - Günlük paylaşımlarınız üst üste benzer nitelikte spam olacak şekilde olmamalıdır. Bir gün içinde 2 veya en fazla 3 paylaşım uygun olanıdır. Bayram gibi özel günleri önceden hatırlatan olun, buna göre yönlendirmeler yapın. E-ticaret sitenizde de facebook beğenisi ve paylaşımlarına uygun bağlantılı olması da tabi ki şart olanlardandır. Unutmayın e-ticaret sitenizi başarılı yönetebilirseniz satışlarınızı artırabilirsiniz. Daynex site yönetim hizmetleri ile sitelerinizi profesyonelce yönetir ve tarafınıza raporlar. Daynex aynı zamanda tam profesyonel e-ticaret yazılımları ile de size eksiksiz bir hizmet sunmaktadır.